ads

sponsor

Tuesday, February 5, 2019

တကယ္ ဖူးေျမာ္ရခက္ ျပီး အင္မတန္တန္ခိုးၾကီးေသာ ဝဋ္ေၾကြးေတာ္ျပည့္ဘုရား

တကယ္ ဖူးေျမာ္ရခက္ ျပီး အင္မတန္တန္ခိုးၾကီးေသာ ဝဋ္ေၾကြးေတာ္ျပည့္ဘုရား

1430
မဂၤ လာအေပါင္းနွင့္ျပည့္ဆံုပါေစ
ဒီဘုရားသမိုင္းအေျကာင္းေလးအခ်ိန္တမိနစ္ေလာက္ေပးဖတ္က်ိေပးပါ ပရိသတ္ျကီး သိပီးရင္လည္းေက်ာ္သြားနိင္ပါတယ္ မသိေသးတဲ့သူေတြတြက္ဖတ္ေပးပါ။ ဒီဘုရားကို ေက်ာက္ပိ ဘုရားလို့ေခၚပါတယ္ဘီးလင္းျမိဳ့မွာတည္ရွိတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရားကိုဖူးေျမာ္မယ္ဆို ေတာင္အထြတ္ထိပ္ထိတက္ရပါတယ္အရင္ကသူပုန္နယ္ေျမမို့ဘုရားကိုဖူးရန္မလြယ္လွပါဘူးဘုရားရဲ့သမိုင္းကိုနည္းနည္းေလးရွင္းျပပါရေစ ဘုရားေပၚမွာပိေနတဲ့ေက်ာက္တံုးျကီးက ရိုးရိုးေက်ာက္တုံးမဟုတ္ပါဘူး ဖားပံုစံ ရွိတဲ့ဖားေက်ာက္တံုးျကီးပိေနတာပါ။
တာဝန္ရွိလူျကီးေတြကို ေမးျမန္းျကည့္တဲ့အခါ ဝဋ္ေၾကြးေတာ္ျပည့္ဘုရားလို ့လည္းေျပာၾကပါတယ္။ဘုရားဟာရဟန္းဏာဘဝက ဖားတေကာင္အေပၚ အမွတ္မထင္အနာတရျဖစ္ေစမွဳေျကာင့္ ဝဋ္ေျကြးျပန္ခံရတာလို့ရွင္းျပေပးပါတယ္။ထို့ေျကာင့္ ဘုရားေတာင္မွ မေနရ တို့ကဘာမို့လဲ ဆိုတဲ့စကားေပၚခဲ့သလိုမ်ိဳးေပါ့ ဒီဘုရားဟာ တမင္တည္တာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ေက်ာက္တံုးေအာက္က သူ့အလိုလို ျဖစ္တည္လာတာကို ေရႊခ်ထားတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အင္မတန္တန္ခိုးျကီးပါတယ္ က်မကိုယ္တိုင္ သထံုကတာဝန္ရွိလူျကီးေတြကိုယ္တိုင္ လိုက္ပို့လို့ ဖူးေျမာ္ခြင့္ရခဲ့တာပါေက်ာက္တံုးဟာတျဖည္းျဖည္းနဲ့ ဘုရားေျခေတာ္လြတ္တဲ့ထိျဖစ္လာပါပီ ဆိုလိုခ်င္တာက ဝဋ္ေျကြးေျကပီလို့ပါအင္မတန္ေလးလံဖားပံုစံေက်ာက္တံုးပိတဲ့ ေဝဒနာကိုခံစားပီး ရဟန္းတပါးဟာ ပ်ံလြန္ပီး နွစ္အေတာ္ျကာေတာ့ ဘုရားေပၚလာတာျဖစ္ပါတယ္လို့ တာဝန္ရွိလူျကီးေတြကေျပာပါတယ္။
တကယ္ဖူးေျမာ္ရခက္ပါတယ္ ယခုအခါလူေတြသိလာျကပီမို့ ဘုရား ပတ္လည္ကို ေဘာင္ခတ္လိုက္ပါပီ အနီးကပ္ဖူးေျမာ္ရန္မလြယ္လွေတာ့ပါဘူး သူငယ္ခ်င္းတို့ဖူးခြင့္ရေအာင္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္
စာရွည္သြားရင္ခြင့္လႊတ္ပါနားမလည္မာဆိုးလို့ေသခ်ာေျပာေပးတာပါ Share ပီးယံုယံုျကည္ျကည္ဆုေတာင္းလိုက္ပါက်မဒီဘုရားကိုဖူးခြင့္ရပီး ေနာက္ပိုင္းကံေတြအရမ္းတက္ခဲ့တယ္တကယ္ထူးျခားပါတယ္ သထံုနယ္အစြန္ဖ်ားမို့လူေတြအရင္ကသိပ္မသိခဲ့တာပါ။ယခုက်ိဳက္ထီးရိုးဘုရားလိုနမာည္္ျကီးတန္ခိုးျကီးဘုရားတစ္ဆူျဖစ္လာပါပီရွင့္က်မကိုယ္တိုင္အနီးကပ္ဖူးေျမာ္ခြင့္ရခဲ့တာပါသင္လိုရာဆုေတာင္းပါေတာ့ဖူးေျမာ္ပါေလာ့
ဘုရားေတာင္မွ တမင္ဆိုတဲ့စိတ္နဲ့ မဟုတ္ပါပဲ ဖားေလးအေပၚ ရဟန္းဘဝက အနာတရျဖစ္ေစခဲ့မိလို့ ယခုဘုရားဘဝမာ ေတာင္ဝဋ္ခံ႐ရင္ က်မတို့လို့ပုထုစဥ္ေတြ ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္ေျပာေကာင္းမလဲရွင္ အားလံုး စိတ္ထားသေဘာထား ျပည့္ဝျဖဴစင္စြာေလးထားနိင္ျကပါေစရွင့္
မြန္ျပည္နယ္၊ ဘီးလင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဆေကသမဟာဓာတုဝင္ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ ႏွင့္ ေက်ာက္ပိ ရဟႏာၱ
မြန္ျပည္နယ္၊ ဘီးလင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဆေကသမဟာဓာတုဝင္ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ ေပေပါင္း ၈၆ဝ ျမင့္ေသာ နာဂပဗၺတေတာင္ထြတ္မ်ားတြင္ ေက်ာက္တံုးႀကီးသံုးလံုးဆင့္၍ တည္ထားေသာ ေရႊေစတီေလးသည္ ဆ ေကသမဟာဓာတုဝင္ မဲလံဆံေတာ္ ရွင္ေစတီေတာ္ျဖစ္ၿပီး အေပၚဆံုး ေက်ာက္တံုးအတြင္း ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္တစ္ဆူ ဌာပနာထားပါ သည္။
ျမတ္စြာဘုရား သုဝဏၰ ဘူမိ သထံုျပည္သို႕ ေဒသစာရီ ၾကြေရာက္စဥ္ မဲလံရေသ့ႀကီးကုိ ေပးသနားေသာ ဆံေတာ္အား ဌာပနာ ထားသျဖင့္ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ဟု ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တစ္လံုးေပၚ တစ္လံုးဆင့္ေနေသာ ေက်ာက္တံုးႀကီး သံုးလံုးေပၚ တြင္ တည္ထားသည့္ ေရႊေစတီေလးသည္ ဥာဏ္ေတာ္ ၁၃ ေတာင္ျမင့္ၿပီး ေအာက္ေျခေက်ာက္တံုးမွ စိန္ဖူး ေတာ္အထိ သံေတာင္ ၂၈ ေတာင္သာ ျမင့္ေသာ္လည္း ေတာင္ေျခရင္းမွ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လွ်င္ တိမ္ယံၾကားတြင္ တည္ထားသကဲ့သုိ႔ ထင္မွတ္ၾကည္ ညိဳရပါ သည္။
ေက်ာက္တံုးႀကီးသံုးလံုး ဆင့္၍ တည္ထားသည့္ မဲလံဆံေတာ္ ရွင္၏ ပံုရိပ္သည္ အလြန္ထူးျခားၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ဝန္းရွိ အျခားေသာ ဘုရားေစတီမ်ားႏွင့္ လံုးဝမတူညီေၾကာင္း ေပၚလြင္ေနပါသည္။ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ေစတီ တည္ထားသည့္ ေက်ာက္တံုးႀကီး သံုးလံုး အနက္ ေအာက္ေျခေက်ာက္တံုးႀကီးသည္ အျမင့္ ၃ ေပခြဲ၊ ဗ်က္ ၁၂ ေပႏွင့္ အရွည္ ၃၂ ေပခန္႕ ရွိပါသည္။ ထုိ ေက်ာက္တံုးေပၚရွိ သခြားသီးပံုစံ ေက်ာက္တံုးႀကီးသည္ အျမင့္ ၈ ေပခြဲ၊ လံုးပတ္ ၉၅ ေပရွိၿပီး အလြန္မတ္ ေစာက္သည့္ ေတာင္ေစာင္းတြင္ ေမး တင္လ်က္ အံ့ၾသဖြယ္ တည္ရွိေနပါ သည္။
ဒုတိယေက်ာက္တံုးေပၚရွိ အထက္ပစၥယံဟု ေခၚဆိုရမည့္ ေက်ာက္တံုးမွာ အျမင့္ ၁ဝ ေပ၊ လံုး ပတ္ ၄၄ ေပရွိၿပီး ဒုတိယေက်ာက္ တံုး၏ အစြန္ပုိင္းတြင္ တည္ရွိေနပါသည္။ ထုိေက်ာက္တံုးႀကီးသံုးလံုးသည္ သဘာဝအတုိင္း ျဖစ္ေပၚေန ေသာ ေက်ာက္သား ပကတိ ေက်ာက္သားအစစ္ေက်ာက္တံုးမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္၏ဆံေတာ္ဓာတ္ျမတ္ကုိ ဌာပနာ ထားျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ေပါင္း ရာေထာင္ခ်ီ ၍ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶ၏ ဆံေတာ္မ်ား သာသနာ ၅ဝဝဝ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲ အပူေဇာ္ခံႏုိင္ရန္ အတြက္ ထုိေက်ာက္တံုးမ်ားက တာ ဝန္ယူ ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းေပး ထားျခင္း ျဖစ္သည္ဟု လည္း ေျပာ ႏုိင္ပါသည္။
ဆံေတာ္ေတာင္ ေျမာက္ ဘက္ပုိင္းသည္ နဂါးဦးေခါင္းႏွင့္ သဏၭာန္တူၿပီး ေတာင္တန္း ေတာင္ စြယ္ ေကြ႕ေကာက္ေနပံုမွာ နဂါးကုိယ္ လံုးႏွင့္ တူေနပါသည္။ ေတာင္ဘက္ မဲလံေခ်ာင္းအတြင္း ဆင္းေကြးသြားေသာ ေတာင္ေၾကာမွာ နဂါးအၿမီးႏွင့္ တူပါသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္ တည္ထားသည့္ ဆံေတာ္ ေတာင္ကို အေဝးမွ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ လွ်င္ နဂါးႀကီးတစ္ေကာင္ လဲ ေလ်ာင္းေနသကဲ့သုိ႕ ထင္မွတ္ရသျဖင့္ နာဂပဗၺေတာင္ဟု ေခၚျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္ဓာတ္ျမတ္ကုိ ဌာပနာထားသည့္ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္သည္ မြန္ျပည္နယ္၊ ဘီးလင္းၿမိဳ႕ ေျမာက္ ဘက္ ၁၄ မိုင္ ၅ ဖာလံုအကြာ၊ ဘီးလင္း-ဖာပြန္ကားလမ္းအနီး၊ ဘီးလင္းေခ်ာင္း အေနာက္ဘက္ကမ္း၌ ေမးတင္လ်က္ ရွိသျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္လည္း မနီး၊ ခရီးက လည္း ကြာေဝး၊ ေတာေတာင္လွ်ဳိ ေျမာင္ ထူေျပာေသာ ကႏၲာရခရီး လည္း ျဖစ္သျဖင့္ လူသူအေရာက္ အေပါက္ နည္းခဲ့ေသာ္လည္း သကၠ ရာဇ္ ၁၂၈၇ ခုႏွစ္တြင္ ဘီးလင္း- ဖာပြန္ကားလမ္း ေဖာက္ၿပီးေသာအခါ ေရွးကထက္ လူသိမ်ားလာၿပီး ဘုရား ဖူးမ်ား စည္ကားလာခဲ့ေၾကာင္း သိရ ပါသည္။
မဟာသကၠရာဇ္ ၁၁၁ ခုႏွစ္ တြင္ ျမတ္စြာဘုရား သုဝဏၰဘူမိ သထံုျပည္သုိ႔ ၾကြေတာ္မူစဥ္ ေလာကီ စ်ာန္ အဘိဥာဥ္ရေသာ တိႆ၊ သီဟ၊ ႏုဒၶဥာဏ၊ ဒိဗၺစကၡဳဘယ၊ တိလႏွင့္ မဲလံ ရေသ့ျမတ္ေျခာက္ပါးတုိ႔အား ဆံေတာ္တစ္ဆူစီ ပထမဆံုး ေပးသနားေတာ္ မူခဲ့ၿပီး ထုိဆံေတာ္မ်ား ဌာပနာထားသည့္ ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္မ်ားသည္ ဆေကသမဟာ ဓာတုဝင္မ်ားအျဖစ္ သာသနာသမုိင္း တြင္ ထင္ရွားခဲ့ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္ေတာ္ တုိင္ ရေသ့မ်ားကို ဆံေတာ္မ်ား ေပး သနားစဥ္ ရေသ့ေျခာက္ပါးစီ အုပ္စု ႏွစ္ခုရွိၿပီး ပထမအုပ္စုကုိ တိႆႏွင့္ သီဟရေသ့ညီေနာင္က ဦးေဆာင္ပါ သည္။ ဒုတိယအုပ္စုကုိ ကပၸရေသ့ က ဦးေဆာင္ၿပီး နတ္ဘီလူးညီေနာင္ လည္း ထူးျခားစြာ ပါဝင္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
ဆံေတာ္တစ္ဆူစီ ေပးသနားျခင္းခံရေသာ ရေသ့မ်ားကုိဘြဲ႕မ်ားျဖင့္ ေရးသားထားရာတြင္ မဲလံ ရေသ့ႀကီး ကုိ ပထမအုပ္စုတြင္ ေရးထားျခင္းရွိသကဲ့သို႔ ဒုတိယအုပ္စုတြင္ ေရးထားျခင္းလည္းရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ ၏ ေဂါပကအဖြဲ႕မွ ထုတ္ေဝေသာ ဘုရား သမုိင္းစာအုပ္တြင္မူ မဲလံရေသ့ႀကီးကုိ ပထမအုပ္စုတြင္ ထည့္သြင္းထားပါ သည္။ ထုိသုိ႕ ရေသ့အုပ္စုႏွစ္ခုစလံုးတြင္ ပါဝင္ေနေသာေၾကာင့္ မဲလံရေသ့ႀကီး ဆံေတာ္တစ္ဆူ ရရွိျခင္းႏွင့္ ပတ္ သက္၍ အျငင္းပြားစရာ မလုိဘဲ သမုိင္းအေထာက္အထား ပုိမိုခိုင္မာ လာသည္ဟုပင္ ဆိုႏုိင္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္ မ်ား ဌာပနာထားသည့္ ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္မ်ားကုိ တည္ဦးစက ဘုန္းသမၻာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ သူေတာ္စင္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား တည္ထားျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ၿမိဳ႕ျပႏွင့္လည္းမနီး၊ လူသူႏွင့္ လည္း ေဝး ကြာေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ ေပါင္းမ်ားစြာ ေဒသစာရီ က်င့္ခဲ့ရ ေသာ္လည္း သာသနာေတာ္တစ္ဝက္ ဤမွာဘက္တြင္မူ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ သည္ တန္ေဆာင္ဆီမီးကဲ့သုိ႔ ညီးညီးထိန္ထိန္ ထြန္းလင္းေတာက္ပလာခဲ့ ပါသည္။
ဘုရားရွင္၏ သာသနာ ေနလုိ လလို ထြန္းလင္းေတာက္ ပလာ ျခင္းသည္ သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ လံု႕လဝီရိယ ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ အားလံုးလက္ခံထားၾကပါသည္။ ဆေကသမဟာဓာတုဝင္ ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္မ်ား ျပန္လည္ေပၚထြန္း လာျခင္းသည္ သာသနာေတာ္ တစ္ ေခတ္ဆန္းလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေစတနာသဒၶါ ထက္သန္သူမ်ား ဆံ ေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္မ်ားကုိ ဖူးႏုိင္ရန္ ဖန္တီးေပးျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။
လက္နက္ကုိင္အဖဲြ႕အစည္း ေပါင္းစံု လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးစဥ္က ဘီး လင္းၿမိဳ႕ အျပင္ဘက္သည္ အနက္ ေရာင္နယ္ေျမ ျဖစ္သျဖင့္ မည္သူမွ် ၿမိဳ႕ျပင္မထြက္ဝံ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ မဲလံဆံေတာ္ရွင္အပါအဝင္ ေရွး ေဟာင္းဘုရားေစတီအားလံုးသုိ႕ လြတ္ လပ္ေပါ့ပါးစြာ ဘုရားဖူး သြားႏုိင္ျခင္းမွာ ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္၏ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သကၠရာဇ္ ၁၃၆၅ ခုႏွစ္တြင္ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္သုိ႕ ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္ သာသနာျပဳရန္ ေရာက္ရွိလာျခင္းသည္ မဲလံ ဆံေတာ္ရွင္၏ သမုိင္းကုိ အသစ္တစ္ ဖန္ ေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အခက္အခဲေပါင္းစံု၊ ျပႆနာေပါင္းစံု၊ အႏၲရာယ္ေပါင္းစံုကုိ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္း ကာ မဲလံဆံေတာ္ ရွင္ သာသနာ ပြင့္လင္းရန္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္သည္ ၁၃၆၅ ခုႏွစ္၊ ျပာသိုလတြင္ အသံမစဲ ပ႒ာန္း ပြဲျဖင့္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္း စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး ဥာဏ္ေတာ္ ၁၂ ေတာင္ ရွိသည့္ ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီ ေတာ္ေဟာင္းကို ငံု၍ ဥာဏ္ေတာ္ ၁၃ ေတာင္ရွိေသာ ေစတီေတာ္သစ္ တည္ခဲ့ပါသည္။ ထီးေတာ္ေဟာင္း ေနရာတြင္ ထီးေတာ္သစ္ကုိ တင္လွဴ ပူေဇာ္ႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ ၁၃၆၅ ခုႏွစ္၊ ျပာသိုလျပည့္ေက်ာ္ ၇ ရက္တြင္ ေရႊထီးေတာ္သစ္ တင္လွဴပူေဇာ္ၿပီးေသာအခါ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္သည္ မူလေစတီမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ရာႏႈန္းျပည့္ ေစတီေတာ္သစ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ပါသည္။
ဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ တစ္ဆူလံုး ပကတိအသစ္ ျဖစ္သြား ၿပီး ေရႊေရာင္ဝင္းလက္ ေတာက္ပေန ေသာ္လည္း ေအာက္ေျခတြင္ ခံထားေသာ ေက်ာက္တံုးႀကီးသံုးလံုးမွာ မူလအတုိင္း ေက်ာက္သားအေရာင္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ မလိုက္ဖက္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာက္ တံုးႀကီးသံုးတံုးကုိ ေရႊဆိုင္း ၈ဝဝ ေက်ာ္ျဖင့္ ေရႊသကၤန္း ကပ္လွဴ ပူေဇာ္ခဲ့ရာ ၂၈ ေတာင္ျမင့္ေသာ ဆံ ေတာ္ေတာင္တစ္ခု လံုး ေရႊေတာင္ႀကီး အလား ဝင္းလက္ေတာက္ၾကြား လာခဲ့ ပါသည္။
မဲလံဆံေတာ္ရွင္ ေတာင္ေပၚတြင္ ထူးျခားခ်က္မ်ားစြာရွိသည့္အနက္ ဘုရားဖူးမ်ား စိတ္အဝင္စားဆံုးမွာ ေက်ာက္ပိရဟႏၲာ ႐ုပ္တုေတာ္ ျဖစ္ပါသည္။ ယခင္က ေက်ာက္ပိ ရဟႏၲာဟု မၾကားဖူးေသာ္လည္း တို ေတာင္းေသာအခ်ိန္အတြင္း ထင္ရွား လာျခင္းမွာ ဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ား၏ ႏႈိးေဆာ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ေက်ာက္ပိရဟႏၲာသည္ နိပါတ္ေတာ္လာ အရွင္ကုမာရကႆပ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေနပံုျဖစ္ၿပီး ဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္၏ ေတာင္ဘက္ ကုိက္ ၁၄ဝ ခန္႕အကြာ ေက်ာက္တံုးၾကားတြင္ ထူးဆန္း စြာ တည္ရွိသျဖင့္ ေက်ာက္ပိရဟႏၲာဟု ေက်ာ္ၾကားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္အား ဦးေခါင္းျပဳလ်က္ ေတာင္ဘက္ သုိ႕ ေျခဆင္းထားသည့္ ရဟႏၲာ႐ုပ္ ပြားေတာ္သည္ ေက်ာက္သား အစစ္ ျဖစ္ၿပီး ဥာဏ္ေတာ္ ၁၂ ေတာင္ခန္႕ ရွိပါသည္။ အေလာင္းေတာ္ ကိန္းဝပ္ ရာ ေက်ာက္သားလိုဏ္သည္ အျမင့္ တစ္ေတာင္ခန္႕ ရွိၿပီး အက်ယ္မွာ ႏွစ္ေတာင္ခန္႔သာရွိသျဖင့္ ေက်ာက္ေတာင္ၾကားတြင္ ခက္ခက္ခဲခဲ ပင္ပင္ပန္းပန္း ပရိနိဗၺာန္ စံသြားေၾကာင္း ေပၚ လြင္ေနပါသည္။
အေပၚမွ အုပ္မိုး ေနေသာ ေက်ာက္တံုးႀကီးမွာ အလြန္ ႀကီးမားသျဖင့္ အေလာင္းေတာ္၏ ေအာက္ပုိင္းကုိ မျမင္ႏုိင္ ပါ။ ေက်ာက္ ပိရဟႏၲာပံုေတာ္ကုိ ကင္းရြာ၊ ေက်ာက္ လံုးႀကီးေလသာ ဂုိဏ္းခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ဦးတ႐ုတ္ျဖဴက ၁၂၈၈ ခုႏွစ္တြင္ ပံုေတာ္ဖြင့္ပူေဇာ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ သက္တမ္းအားျဖင့္ ၈၈ ႏွစ္ၾကာျမင့္ ေနေၾကာင္း သိရပါသည္။ ေရွးဝဋ္ ေႀကြးေၾကာင့္ ေက်ာက္ တံုးေအာက္တြင္ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ရေသာ ကုမာရ ကႆပပံုေတာ္ကုိ ယခုအခါ ေရႊသကၤန္း ကပ္လွဴၿပီး ေဆးေရာင္စံု ျခယ္ထားသျဖင့္ ပီျပင္ စြာ ဖူးျမင္ႏုိင္ပါသည္။ ဝဋ္ေၾကြးရွိလွ်င္ ေျပးမလြတ္ေၾကာင္း ရဟႏၲာပင္ ဝဋ္ေၾကြးဆပ္ရေၾကာင္း ေႏွာင္းလူမ်ားကုိ သတိေပး ေနသည္ ဟု ထင္မွတ္မိပါသည္။
ဆေကသာဓာတုဝင္ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ႏွင့္ ေက်ာက္ပိရဟႏၲာပံုေတာ္ကုိဖူးၿပီးလွ်င္ ေက်ာက္တံခါးေစတီ၊ ဆုေတာင္းျပည့္ ေစ တီ၊ ေနာင္ေတာ္ႀကီးေစတီ၊ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးေစတီ၊ ယင္းအံု ေစတီ၊ ျပင္သာေစတီ၊ နယ္ျခားေစတီ၊ ျပည္လံုးခ်မ္း သာေစတီ၊ ေတာင္ စြန္း ေစတီ၊ မဲနသံေစတီ၊ ေက်ာက္သေဘၤာ ေစတီ၊ က်ဳိက္ထီး႐ိုးေလးေစတီမ်ားကို လည္း တစ္ေတာင္ဆင္း တစ္ေတာင္ တက္ ဆက္လက္ဖူးေျမာ္ႏုိင္ပါသည္။ မဲလံဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္နယ္ေျမ သည္ သက္သတ္လြတ္နယ္ေျမ ျဖစ္ၿပီး တေပါင္းလတြင္ ဘုရား ပြဲေတာ္ က်င္းပေၾကာင္း သိရပါသည္။
Share From thadinweek

https://www.isabellaonlinemm.com/14156/

No comments:

Post a Comment